جانشین پلیس‌راه  استان  آمارسوانح جاده‌ای نیمه اول شهریورماه را اعلام کرد

کشته و مجروحیت 89  نفر در محورهای برون‌شهری هرمزگان



تصادفات جاده‌ای برون‌شهری هرمزگان در نیمه شهریورماه جاری، مرگ 13 نفر و مجروح شدن 76 نفر را رقم زد. 67 درصد این تصادفات در ساعات 8 صبح تا 12 ظهر بوده است.

به گزارش صبح ساحل، جانشین پلیس‌راه هرمزگان در این خصوص بابیان اینکه 61 درصد متوفیان در حوزه شرق استان، میناب سیریک و رودان بودند گفت: از یکم تا 15 شهریورماه جاری 13 نفر در 12 فقره تصادف جان خود را ازدست‌داده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 9 نفر فوتی، 33 درصد افزایش داشته است. سرهنگ اسماعیل تنها، آمار تصادفات جرحی را 53 فقره اعلام کرد که این آمار در مقایسه با پارسال با 60 فقره، 12 درصد کاهش داشته است. وی ادامه داد: در این مدت 76 نفر مجروح شدند و این آمار نیز نسبت به 15 روز شهریورماه گذشته (با 89 نفر) 15 درصد کاهش داشته است. وی علت 38 درصد مرگ‌ومیرهای این مدت را عدم توجه به جلو و 21 درصد عدم حق تقدم دانست و عنوان کرد: 67 درصد تصادفات در روز و در ساعات 8 صبح تا 12 ظهر به ثبت رسیده است.

  

 62 درصد تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرها

سرهنگ تنها 43 درصد تصادفات را مربوط به سواری‌ها و 39 درصد نیز مربوط به تریلی و کامیون اعلام کرد. این مقام مسئول بیشترین نوع برخورد را واژگونی با 23 درصد، برخورد خودرو با خودرو 48 درصد ذکر کرد. جانشین پلیس‌راه هرمزگان گفت: بیشترین تصادفات در محور اصلی با 74 درصد رخ‌داده است. سرهنگ تنها این را هم افزود که 62 درصد تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرهابه وقوع پیوسته است. جانشین پلیس‌راه هرمزگان به سانحه تصادف جاده‌های سیریک اشاره داشت که قبلاً اکثر تصادفات مربوط به شتر و موتورسیکلت بوده است اما در این 15 روز، یک تصادف فوتی خودرویی رخ داد و دو نفر جان سپردند.

  

 تصادف با شتر

سرهنگ تنها در خصوص تصادفات شتر در جاده‌های برون‌شهری هرمزگان نیز گفت: در این بازه زمانی یکم تا 15 شهریورماه جاری یک فقره تصادف فوتی با شتر رخ داد که یک نفر فوت شد. وی افزود: همچنین در دو فقره تصادف جرحی 6 نفر مجروح شدند.

 

    

واژگونی تانکر کشنده در محور پارسیان به لنگه

ظهر دوشنبه گذشته یک دستگاه تانکر با محموله گاز  از سمت پارسیان نرسیده به بندر لنگه واژگون و مسیر رفت‌وآمد خودروها موقتاً بسته شد. جانشین پلیس‌راه هرمزگان در این مورد گفت که این خودرو سنگین به علت عدم توجه به جلو راننده، از سمت پارسیان به مغویه بستک نرسیده به لنگه واژگون شد. سرهنگ تنها این را گفت که در این حادثه تنها سرنشین خودرو که راننده بود مجروح و با کمک نیروهای امدادی به مرکز درمانی انتقال یافت. وی ادامه داد: براثر مسدود شدن این مسیر، عبور و مرور خودروها در مسیر فرعی در حال انجام است. گفتنی است تا لحظه ارسال روزنامه به چاپخانه، همچنان این تانکر در این محور قرار دارد و مسیر اصلی مسدود است و به گفته سرهنگ تنها، باید این محموله گاز توسط کارشناسان ایمنی مربوط تخلیه شود. هر 15 روز یک‌بار، شاهد اتفاقات این چینی در سطح جاده‌های هرمزگان هستیم که عبور ماشین‌های سنگین حامل سوخت و آتش‌زا در جاده‌ها به‌خصوص شب خطرآفرین است و باید ارگانهای ذی ربط و بخشداران و... پای‌کار بیایند در این مورد راهکارهایی ارائه دهند.

     

 

 4 کشته حاصل از برخورد سمند با کامیون

جانشین پلیس‌راه هرمزگان در ادامه به فوت 4 نفر در اثر برخورد سمند با کامیون در هرمزگان پرداخت و گفت: چند روز گذشته در پی برخورد یک دستگاه خودروی سمند با کامیون در محور مواصلاتی کهورستان،حوالی انگوران در استان هرمزگان 4 نفر جان خود را از دست دادند. سرهنگ تنها افزود: راننده خودرو، در دم جان باخت، همچنین سه نفر دیگر نیز هنگام انتقال به بیمارستان فوت شدند. این مقام مسئول یادآور شد: در این حادثه 5 نفر دیگر هم مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. وی علت این سانحه را عدم توجه جلو و ناتوانی راننده در کنترل خودرو اعلام کرد.

  

  

 

 سرعت غیرمجاز بیشترین علل تصادفات جاده‌ای استان هرمزگان 

  

جانشین پلیس‌راه هرمزگان در خصوص سرعت غیرمجاز از بیشترین علل تصادفات جاده‌ای استان هرمزگان دانست و گفت: ضمن این‌که در واژگونی ها علت بسیاری از حوادث محسوب می‌شود وباعث شدت حوادث نیزمی گردد که افزایش جان‌باختگان، قطع عضو و معلولیت را برای کاربران ترافیکی در پی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها